Marka Taklitçiliği

marka taklitçiliği

Sınai mülkiyet hırsızlığının günümüzde en çok rastlanan ve en büyük değere sahip olanı marka taklitçiliği olmaktadır. Marka hırsızlığı olarak da adlandırılan marka taklitçiliğinin değeri dünya genelinde yaklaşık olarak 35 milyar Euro olarak hesaplanmaktadır. Temel olarak düşünüldüğünde bir firmanın kasasında bulunan paraları ya da stoklarında bulunan malları çalmakla, markasını izinsiz olarak kullanmak arasında en ufak bir farklılık bulunmamaktadır. Marka taklitçiliği markanın ismini izinsiz kullanmak ve markanın ürünlerini taklit ederek üretmek ya da satmak şeklinde gerçekleşmektedir ve özellikle markanın ürünlerini izinsiz olarak taklit etmek oldukça büyük zararlara sebep olabilmektedir. Bu nedenle marka taklitçiliği günümüzün en büyük hırsızlıkları arasında yerini almaktadır.

Ülkemizde de oldukça yaygın olan marka taklitçiliği özellikle ekonomik krizlerin yaşandığı dönemlerde fazlalaşmaktadır. Kısa vadeli olarak markaların taklit edilmesi büyük kazançlar sağlasa da ne yazık ki uzun vadede ülke ekonomisine zarar vermekte, özelikle dünyaca ünlü markalarda yapılan taklitler ülkemizin itibarını geri dönülmez bir şekilde zedeleyebilmektedir.

Tescilli olan bir markayı, marka sahibinin izni olmadan ürün ve hizmetlerde kullanmak, ambalajlarda kullanmak, bu malları ithal ya da ihraç etmek, markayı reklamlarda ya da evraklarda kullanmak marka taklitçiliği olarak adlandırılmaktadır. Marka taklit ederek suç işleyen kişiler oldukça ağır cezalarla cezalandırılmaktadır. Marka sahibi, tescil ettiği markanın kendisinden izinsiz bir şekilde kullanıldığını tespit ettiği durumda taklit malları toplatılmalı, taklitçiler hakkında dava açılmalıdır. Bu durumu tespit edebilmek için ise marka sahipleri düzenli olarak piyasa araştırması yapmalı ve piyasayı yakından takip ederek, uğrayabileceği maddi ve manevi zararları önceden engellemeye çalışmalıdır. Çünkü taklit malların kalitesinin düşük olması firmanın ve markanın adını zedeleyebilmekte ve bu da marka sahibinin uzun yıllar boyunca uğraşarak oluşturduğu marka imajını zedelemektedir. Firmanın maddi olarak uğradığı zarar zaman içerisinde telafi edilse bile marka taklitçiliği sebebiyle markanın imajında oluşan zararın giderilmesi oldukça zordur. Bu nedenle marka sahipleri piyasayı yakından takip etmeli, yapacakları araştırmalarla markalarının imajını korumaya yönelik tutum ve davranışlarda bulunmaya özen göstermelidirler.

# İlginizi Çekebilir

ADRES BİLGİLERİ

Ehlibeyt Mah. Ceyhun Atıf Kansu Cad. Gözde Plaza 130 /36 Çankaya - Ankara

ONLINE BAŞVURU FORMU